Hledáme inspiraci pro nové grafické pojetí plakátů, nástěnek, příspěvků pro sociální sítě a dalších dokumentů. Cílem je sjednotit vizuální komunikaci školy v on-line i off-line prostoru pomocí společných základních pilířů:
barevné schéma
písma a formátovací styly
základní stavební prvky grafického pojetí – tvary či objekty, jakási „stavebnice“ pro tvorbu konkrétních materiálů
Výsledkem vaší práce by měl být jednoduchý grafický manuál, který uživatele povede při tvorbě jednotlivých materiálů. Zároveň chceme vidět, jak váš koncept funguje v praxi – v rámci soutěže vytvoříte vzorovou nástěnku a příspěvek na sociální sítě.
Výzva je otevřená pro všechny studenty a absolventy Gymnázia Dr. Josefa Pekaře.
Návrhy zasílejte do neděle 8. září 2024 na e-mailovou adresu belka@pekargmb.cz (Mgr. Michal Bělka).
Tento kontakt slouží zároveň pro jakékoli dotazy k soutěži.
E-mail bude obsahovat:
PDF dokument s představením vizuálního stylu, již naformátovaný v podobě, jakou by podle vás měly mít dokumenty GJP. Měl by sloužit jako základní „manuál“ pro budoucí uživatele – průvodce vaším návrhem.
JPG/PNG/PDF soubor graficky zpracované pozvánky na Akademii literární kreativity ve čtvercovém formátu pro Instagram.
JPG/PNG/PDF soubor s návrhem vizuálního pojetí nástěnky na chodbě (neřešíme obsah nástěnky ke konkrétnímu předmětu, ale společný rámec pro všechny, např. záhlaví a zápatí nástěnek). Nástěnky budou obvykle formátu A0 (120x90cm) zavěšené na šířku s jednotnou modrou barvou pozadí.
Gymnázium v tuto chvíli jednotný vizuální styl nemá. Vývěsky na chodbách pocházejí z 80. let, současnému logu od Mgr. Petra Hoška jsou zhruba dvě dekády, design webových stránek od Michala Töpfera je z roku 2018. Samostatně vznikla grafika pro sociální sítě, kterou v roce 2020 navrhla Eva Niedermertlová s Eliškou Vizingrovou a později prošla „faceliftem“ v rukou Mgr. Michala Bělky. Většina vizuálních materiálů se v současnosti volně drží modro-žlutého barevného schématu doplněného o černou a bílou.
Tmavě modrá barva (nikoli konkrétní odstín) k naší škole tradičně patří, a proto bychom ji rádi zachovali ve vizuální identitě školy. Nástěnky, které pořizujeme a pro které nový styl vzniká, budou mít ostatně modré pozadí s hliníkovým rámem. V rámci soutěže není předepsáno, zda se máte pevně držet kombinace modré se žlutou, nebo experimentovat s jiným schématem.
Je třeba zejména dodržovat autorská práva – soutěžní příspěvek by neměl být kopií už používané grafiky jiné instituce. Použitá písma nebo obrázky musejí mít volnou licenci pro použití školou. Pozor na písma, která jsou sice na internetu k dispozici zdarma, ale pouze pro osobní použití!
Dalším omezením už je pouze obecná slušnost a vkusnost.
Do své práce můžete zakomponovat logo školy v plné podobě (kruhový znak s textem) či jeho zjednodušenou verzi (půlkruhová kresba školy) v barvách či bez nich. Zároveň nemusí být všude – na hlavičkový dopisní papír určitě patří, v každém příspěvku na sociálních sítích být nemusí.
Pokud byste chtěli navrhnout i nové logo, můžete – mějte ale na paměti, že to není primárním cílem soutěže a případné nahrazení loga by bylo na hlubší diskuzi. Řada vzdělávacích institucí se ostatně vydala i směrem „dvojí tváře“ – kombinace tradičního kruhového znaku a jednoduššího loga pro marketingové účely.
Zaslané návrhy bude hodnotit porota složená z řad pedagogů GJP.
Nestane! S autorem vítězného návrhu budeme spolupracovat na rozpracování šablon pro jednotlivé typy příspěvků a materiálů, ale tvorba konkrétního obsahu už bude v režii školy. Odesláním svého návrhu s tímto způsobem užití vyjadřujete souhlas.
1. místo
1 000 Kč na nákup v největším českém e-shopu
dva lístky na maturitní ples GJP 2025
spoluvytvoření nové tváře školy na několik let
2. místo
500 Kč na nákup v největším českém e-shopu
dva lístky na maturitní ples GJP 2025
možnost využití návrhu pro zvláštní akce
3. místo
dva lístky na maturitní ples GJP 2025
možnost využití návrhu pro zvláštní akce
GJP si vyhrazuje právo některé z umístění neudělit.